AKTYWNOŚĆ MÓZGU

Czy koncentracja uwagi zwiększa się i zmniejsza w związku z ruchem, jak przewidywaliśmy? Tak. Oto bardziej szczegóło­we omówienie tej reklamy.Kiedy paczka kiełbasek po raz pierwszy pojawia się w gór­nej części ekranu, jest nieruchoma. W tle słychać muzykę i prezenter mówi: „Oto nadchodzi…” Po trzech sekundach trwania reklamy kiełbaska zaczyna się toczyć, najwyraźniej po stole. Toczy się jeszcze przez jakieś pięć sekund, a następnie zatrzymuje się. W tej chwili wydaje się, jakby była jakieś dziesięć razy większa niż na początku, a brzegi paczki sterczą naprawdę poza prawą i lewą granicą ekranu monitora. Kiełbas­ka pozostaje w miejscu przez kilka sekund, a tymczasem prezenter mówi dalej.Koncentracja uwagi mierzona za pomocą elektroencefalo­grafu przebiega równolegle do ruchu kiełbaski. Przez pierwsze dwie sekundy koncentracja uwagi jest niska – nic się nie rusza. Następnie kiełbaska zaczyna się ruszać – niespodzianka i uwaga nasila się dokładnie w tym momencie. Nie dzieje się tak tylko z powodu ruchu kiełbaski; przemieszcza się ona także prosto w kierunku twarzy widza. Po tym, jak kiełbaska za­trzymuje się, następuje powolny spadek natężenia uwagi, a prezenter mówi: groźba została zażegnana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *