OSTATNIE SEKUNDY

Przegapiliśmy ważną rzecz. Zaangażowanie umysłowe w obrazy zostało zdeterminowane przez pierwotne reakcje na ruch – dokładnie takie same, jakie występują w świecie rzeczy­wistym. Kiedy coś na obrazie porusza się w naszym kierunku, my naprawdę robimy unik, przynajmniej umysłowo. Ludz­kie reakcje na ruch, zakodowane w każdym starym mózgu, mają chronić nas przed zagrożeniem, mimo że, dzięki cudowi XX wieku, jedynie oglądamy telewizję. Oglądając telewizję poprzez obserwację ludzkich mózgów, znaleźliśmy dobry do­wód na istnienie zjawiska utożsamiania mediów z rzeczywis­tością.Ostatnie pięć sekund reklamy kiełbasek stanowi doskonałą lekcję przygotowywania efektywnego przekazu. W ciągu oko­ło dwudziestu pięciu sekund od rozpoczęcia reklamy kiełbaska oddala się od widza, a następnie nieruchomieje. Logo zostaje nałożone na obraz, kiedy prezenter przekazuje najważ­niejsze zdanie dotyczące produktu. W tym momencie jednak uwaga znajduje się na najniższym poziomie z całego przekazu. Bezruch trwał niezbyt długo. Jaki był tego skutek? Informacja dźwiękowa jest asynchroniczna w stosunku do sygnału wizualnego, który wzmaga czujność widzów. Ważne dla skuteczności przekazu myślenie pojawia się przez krótkie okresy. Informacja, że ludzie muszą o tym pomyśleć, jak oznajmienie marki, powinna być strategicznie połączona z wizualnymi bodźcami, takimi jak ruch.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *