RUCH I ROZMAITE ODCINKI CZASU

Zasady dotyczące zastosowania ruchu w bardzo krótkich prze­działach czasowych mogą się nie sprawdzić, kiedy weźmie się pod uwagę większe fragmenty przekazu. W badaniu na temat reklamy kiełbasek natężenie uwagi zmieniało się znacznie w ciągu kilku sekund, a czasem nawet milisekund. Można sobie jednak łatwo wyobrazić, że jeśli te same sekwencje ruchu zostaną umieszczone w innym kontekście, mogą wywołać inny skutek. Co mogłoby się zdarzyć, gdyby stale wprowadzać nowe sekwencje ruchu? W tym wypadku nastąpiłoby przyzwyczaje­nie, co oznacza, że reakcje byłyby za każdym razem coraz słabsze. Istnieją psychologiczne dowody, że wpływ ruchu na uwagę i pamięć może nawet ulec zmianie w przeciwnym kierunku – jeśli przekaz staje się zbyt skomplikowany, ludzie mogą wyłączyć uwagę. W każdym jednak wypadku cały prze­kaz jest czymś więcej niż sumą jego części, mniejszych części, które tworzą przekaz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *