ZMIANY MAJĄCE ZNACZENIE

W tym momencie reklamy dzieje się coś znanego i dramaty­cznego jednocześnie: następuje cięcie montażowe. Obraz na ekranie zmienia się całkowicie. W jednej chwili pojawia się paczka kiełbasek, a w następnej ręka zza ekranu, która wbija jajka na patelnię. Jajko rozlewa się na patelni, po czym na­stępuje cięcie i pojawia się inny obraz, tym razem statyczne ujęcie smażących się plasterków kiełbasy. Trwa ono około dwóch sekund, po czym trzecie cięcie wprowadza nową scenę: pierwszy kadr pokazuje widelec wyłaniający się z górnego lewego rogu ekranu.Dane EEG nadal są zsynchronizowane z przebiegiem ruchu lub jego brakiem w reklamie. Kiedy jajka są wbijane na patelnię (ruch), natężenie uwagi jest całkiem spore. Gdy nieru­chome plasterki smażą się na patelni (brak ruchu), koncentra­cja uwagi maleje. Kiedy z boku wynurza się widelec (ruch), uwaga natęża się znowu i tak dalej, przez całą reklamę. Ogól­nie rzecz biorąc, koncentracja uwagi jest silnie związana z obe­cnością i nieobecnością ruchu. Największy i najszybszy wzrost koncentracji uwagi pojawia się po jednej sekundzie od rozpo­częcia dramatycznego momentu.Czy te zmiany w EEG mają istotne znaczenie? Obrazy pojawiające się w sekundę po rozpoczęciu każdego ruchu były zapamiętywane lepiej niż obrazy pojawiające się w samym momencie powstania ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *